środa, 11 marca 2015

Najlepsze i najgorsze polskie talie - osobisty ranking

W Polsce powstaje sporo talii tarotowych i dzisiaj będzie o nich. A przynajmniej o niektórych z nich. Mam w posiadaniu trzy polskie talie: Jaśniakowej i dwie Suligii. Napiszę dzisiaj o tych, których jeszcze nie mam, a które zwróciły moją uwagę:
1. Paradox Tarot - talia, która nie pozostawia obojętnym i wielu tarocistów chciałoby ją posiadać. Niby taka minimalistyczna, ale ma dużą siłę wyrazu. Czekam, aż zostanie wydana. Pracuje nad nią Radosław Kuleszewicz. 

2. Tarot Apokalipsy - nie wiem czy potrafiłabym z niego korzystać, ale jest niezwykle oryginalny i posiada bogate przesłanie, całkiem inne niż znane mi talie. A ja lubię taroty, które można zgłębiać, poznawać, których się trzeba uczyć, więc nie powinno dziwić, że ten mnie zainteresował. 

3. Tarot Droga - jako, że kiedyś próbowałam swoich sił w grafice tradycyjnej i ceramice, zdaje sobie sprawę jak pracochłonne mogło być wykonanie tej talii. Sama nie miałam cierpliwości do takiej pracy, więc szło mi słabo. Ale potrafię sobie wyobrazić ile zostało włożone wysiłku w stworzenie tych kart. Artystycznie są na bardzo wysokim poziomie. Bardzo lubię kobiecą energię tej talii, taką ziemską, trochę mroczną, głęboką. Ta talia jest bardzo yin.

4. Tarot Czterech Żywiołów - mam książkę autora, Janusza Wieloboba, i zaciekawiła mnie ta talia, bo z książki wyłania się obraz osoby głęboko uduchowionej. Jogina, ezoteryka, filozofa.

5. Tarot Nowego Eonu - Talia Krzysztofa Azarewicza - zapowiada się naprawdę ciekawie. Prace nad nią ciągle trwają.


A talie, które w ogóle mi się nie podobają i tym samym zyskały miano najgorszych talii:
1. Tarot Ariadny - estetycznie na tyle słabo, że nawet nie chciałoby mi się pownikać w sens kart i zamysł twórczyni. Chociaż zasadne jest pytanie: dlaczego powstała taka słaba talia? Szukając informacji o Małgorzacie Walickiej dowiedziałam się, że: (a) była numerologiem, (b) pracowała w EzoTV, (c) wiele osób było zadowolonych z trafności jej przepowiedni. Czyli może jest w tej talii jakiś potencjał, którego po prostu nie widzę?


2. Tarot Zbigniewa Jaśniaka - hmm może na żywo jest lepiej? A może talia ma głęboki przekaz, który rekompensuje stronę estetyczną? Zaintrygowała mnie brzydota tej talii i zaczęłam szukać informacji o twórcy. Dowiedziałam się jedynie, że Zbigniew Jaśniak nie ma nic wspólnego z Aleksandrą Jaśniak (autorką interesujących talii tarota). Co jest wyraźnie podkreślone na jej stronie internetowej. Dodatkowo ta talia jest koszmarem dla bezramkowców.


A jak u Was wygląda ranking polskich talii? Macie jakieś ulubione?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 44 Odcienie Tarota , Blogger